Kwiecień 2025

Przerwa w dostawie energii elektrycznej

W dniu 7.04.2025  w godz.  8.00 - 13.00

odbiorcy zasilani ze stacji transformatorowej  PRUCHNOWO MBM

  • autor: Tadeusz Domański Inżynier ds. Zarządzania Usługami Sieciowymi

Liczba pracujących emerytów rośnie

W ciągu ostatnich dziewięciu lat liczba pracujących emerytów wzrosła o 51,7 proc. Na koniec grudnia 2015 roku w Polsce było 575,4 tys. pracujących emerytów, natomiast na koniec 2024 roku ich liczba wzrosła do 872,6 tys.

W grudniu 2024 roku 872,6 tys. osób z ustalonym prawem do emerytury było objętych ubezpieczeniem zdrowotnym z tytułu innego niż status emeryta. Spośród pracujących seniorów 556,8 tys. było również objętych ubezpieczeniem emerytalnym i rentowym - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Wśród aktywnych zawodowo emerytów przeważały kobiety, które stanowiły 58,1 proc. tej grupy. Wyjątek stanowi województwo śląskie, gdzie wśród pracujących emerytów przeważają mężczyźni, którzy stanowią 52,7 proc. tej grupy. Prawie 96,4 proc. pracujących emerytów to osoby w wieku 60/65 lat i więcej. Średni wiek zatrudnionych emerytów wynosi 67,5 roku, przy czym dla mężczyzn to 69,2 roku, a dla kobiet – 66,3 roku.

Najwięcej pracujących emerytów zamieszkuje województwo mazowieckie (16,4 proc.) oraz śląskie (14,1 proc.), natomiast najmniej – województwo opolskie, gdzie ich odsetek wynosi zaledwie 2,3 proc.  Średnio na 1000 osób pobierających emeryturę 137 osób to pracujący emeryci. Najwięcej z nich mieszka w województwie mazowieckim (166) oraz wielkopolskim (152), natomiast najmniej w województwach podkarpackim (91) i lubelskim (107). W województwie kujawsko-pomorskim na 1000 emerytów przypada 119 pracujących.

Rozkład terytorialny pracujących emerytów, wyrażony w przeliczeniu na 1000 osób zatrudnionych w gospodarce narodowej, kształtuje się w sposób odmienny. Najwięcej pracujących emerytów na 1000 osób pracujących w gospodarce narodowej zamieszkuje województwa: zachodniopomorskie (77), śląskie (75) oraz lubuskie (72). Z kolei najmniej emerytów aktywnych zawodowo znajduje się w województwie podkarpackim (45). Na Kujawach i Pomorzu na 1000 osób zatrudnionych w gospodarce narodowej przypada 57 pracujących emerytów.

Wśród pracujących emerytów objętych ubezpieczeniem zdrowotnym najwięcej jest osób zatrudnionych na umowę o pracę, które stanowią 38,4 proc. ogółu tej grupy. 29,6 proc. zdecydowało się na prowadzenie własnej działalności, natomiast 26 proc. pracuje  na umowę zlecenia. W przypadku pracujących emerytów podlegających także ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, zdecydowanie przeważają osoby zatrudnione na umowę o pracę – stanowią one 59,2 proc., a osoby pracujące na umowę zlecenia – 35,1 proc.

W jakich branżach emeryci najchętniej podejmują pracę?

Podobnie jak w ubiegłym roku, najwięcej pracujących emerytów znajduje zatrudnienie u płatników świadczących usługi związane z opieką zdrowotną i pomocą społeczną, gdzie pracuje 16,2 proc. emerytów. W każdym z 16 województw udział emerytów w tej sekcji był największy, mieszcząc się w przedziale od 14,4 proc. do 20,5 proc.

Niektórzy mogą dorabiać bez żadnych ograniczeń

Emeryci, którzy osiągnęli powszechny wiek emerytalny (60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn), mogą uzyskiwać dodatkowe przychody bez żadnych ograniczeń. Ich świadczenie nie zostanie zmniejszone ani zawieszone, nawet jeśli dodatkowe zarobki będą wyższe niż 70 proc. lub 130 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Jest jeden wyjątek od tej zasady: gdy ZUS podwyższył wyliczoną emeryturę do kwoty świadczenia minimalnego, które od marca tego roku wynosi 1878,91 zł brutto.
W sytuacji, gdy przychód przekroczy wysokość podwyższenia do minimum emerytury, świadczenie za dany okres zostanie wypłacone w niższej kwocie, tj. bez dopłaty do minimum.

 

Warto przypomnieć, że emeryci, którzy podejmują pracę i w związku z tym mają odprowadzane składki emerytalne raz w roku lub po zakończeniu zatrudnienia, mogą doliczyć te składki do swojej emerytury.

 

  • autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim

2 kwietnia - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, które najczęściej ujawnia się w ciągu pierwszych trzech lat życia jako rezultat zaburzenia neurologicznego, które oddziałuje na funkcje pracy mózgu. Jest trzecim najczęściej spotykanym upośledzeniem rozwojowym- częstszym niż zespół Down’a. Z zaburzeniem autyzmu związane są trudności występujące w trzech różnych obszarach funkcjonowania człowieka oraz ich wzajemne powiązania.

JAKIE SĄ TYPOWE OBJAWY AUTYZMU?

Obszar I:

Problemy w kontaktach społecznych-są najbardziej ewidentną cechą zaburzeń

autystycznych.

– Dzieci z autyzmem nie reagują na swoje imię i bardzo często unikają kontaktu wzrokowego z innymi ludźmi, rzadko potrafią inicjować zabawę „na niby”. Mają takie trudności w zrozumieniu gestów, tonu głosu i mimiki wyrażającej uczucia.

– Dzieci z autyzmem nie zdają sobie sprawy z uczuć innych względem siebie

i negatywnego wrażenia, jakie może wywierać na innych ludziach ich zachowanie.

– Niektóre osoby z autyzmem mają skłonność do agresji, zazwyczaj wtedy, kiedy muszą przebywać w obcym lub przytłaczającym je otoczeniu lub gdy na skutek nadwrażliwości na bodźce odczuwają frustrację lub stres.

Obszar II:

Problemy z komunikacją – ponad połowa ludzi z autyzmem przez całe swoje życie nie mówi. U osób, które mówią, umiejętność mowy zwykle rozwija się późno.

– Osoby z autyzmem często wypowiadają się o sobie w trzeciej osobie używając imienia, a nie zaimków „ja”, „moje”.

– Ich język może być dziwny – często używają pojedynczych słów lub powtarzają niezależnie od sytuacji jedno i to samo zdanie.

– Niektóre osoby mówią ciągle na swoje ulubione tematy, nie zważając na osoby, do której kierują wypowiedź.

– Niezależnie od tego, czy mają zdolność posługiwania się mową czy nie, wszystkie osoby z autyzmem mają trudności w zrozumieniu komunikatów werbalnych i mowy ciała.

Obszar III:

Problemy w zachowaniu

– Chociaż osoby z autyzmem wydają się całkowicie normalne i sprawne fizycznie, wiele z nich wykonuje dziwne, nawykowe czynności, takie jak: huśtanie się, skręcanie włosów, itp.

– Niektóre osoby mają tendencje do uszkadzania własnego ciała. Zachowania te często rodzą się z trudności w komunikacji, z trudności w interpretacji otoczenia

i społecznego znaczenia zachowania, bądź z nadwrażliwości na bodźce sensoryczne.

– Niektóre osoby bezustannie, nawykowo powtarzają określone czynności,

a każda choćby najmniejsza zmiana ustalonego porządku jest dla nich głęboko przygnębiająca.

  • autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie

„Potrzebujemy mentora!”, czyli jak NGO mogą uporządkować technologie? 

„Potrzebujemy mentora!” „Przydałby się ktoś, kto nas przez to przeprowadzi.” 

To zdania, które wielokrotnie słyszeliśmy od organizacji pozarządowych. Niektóre NGO testują kolejne narzędzia, ale zamiast uprościć swoją pracę, wpadają w chaos. Inne unikają technologii, bo wydaje się zbyt skomplikowana. Są też organizacje, które wiedzą, że coś trzeba zmienić, ale nie wiedzą, od czego zacząć – ani jak przekonać do tego swój zespół. 

Aby odpowiedzieć na te wyzwania, TechSoup Polska przygotował bezpłatny Plan Adaptacji Cyfrowej – zestaw ćwiczeń do samodzielnej pracy. To bezpłatny materiał, który powoli pomaga NGO uporządkować technologie i dostosować je do swoich rzeczywistych potrzeb. 

Jak korzystać z Planu Adaptacji Cyfrowej? 

Plan Adaptacji Cyfrowej został stworzony z myślą o organizacjach, które chcą podejść do technologii w sposób świadomy, ale nie zawsze wiedzą, od czego zacząć. Nie trzeba robić wszystkiego od razu – a nawet nie polecamy tego. 

  • Możesz przerabiać go samodzielnie lub z zespołem – jeśli w Twojej organizacji ktoś zajmuje się technologią, warto zaprosić tę osobę do wspólnej pracy. W rozdziale 3 znajdziesz wskazówki dotyczące tworzenia zespołu ds. transformacji cyfrowej. 

  • Zaplanuj sobie czas na pracę z materiałem – sugerujemy podejście krok po kroku, np. jeden rozdział na tydzień i 30-60 minut na analizę każdego etapu. Jeśli to możliwe, wyznacz konkretny termin spotkań zespołu, aby omówić postępy i kolejne działania. 

  • Skup się na tym, co faktycznie jest Ci potrzebne – nie każda organizacja potrzebuje wszystkich rozwiązań cyfrowych. W Planie znajdziesz pytania pomagające określić, które technologie wspierają Waszą misję, a które tylko komplikują pracę. 

To, jak organizacje podchodzą do technologii, bywa bardzo różne. Niektóre, jak Basia z artykułu „Kto pomoże małym NGO w świecie technologii?", mają zbyt wiele narzędzi i nie wiedzą, jak je uporządkować. Inne unikają technologii, bo wydaje się zbyt skomplikowana. Są też takie, które chciałyby coś zmienić, ale nie wiedzą, jak przekonać do tego swój zespół. Niezależnie od sytuacji – Plan Adaptacji Cyfrowej pomoże Wam przejść przez ten proces we własnym tempie i na Waszych zasadach. 

Bezpłatny webinar „Pierwsze kroki z Planem Adaptacji Cyfrowej”

Aby jeszcze lepiej wesprzeć NGO w korzystaniu z materiału, organizujemy spotkanie podczas którego  opowiemy, jak podejść do pracy z Planem, jak zacząć – nawet jeśli materiał dopiero czeka „na swoją kolej” – oraz jak dopasować proces do możliwości organizacji.

Webinar to okazja, by przyjrzeć się Planowi „na żywo”, zyskać motywację i rozwiać wątpliwości, które często pojawiają się na starcie.

Webinar odbędzie się 15 kwietna 2025 w godz. 12:00-13:30. 

Zapisy: https://bit.ly/426Q0dq

 

Jak pobrać Plan Adaptacji Cyfrowej? 

Plan Adaptacji Cyfrowej jest dostępny całkowicie bezpłatnie dla organizacji pozarządowych zarejestrowanych w programie TechSoup Polska. 

Aby go pobrać: 

  1. Zaloguj się na konto swojej organizacji w TechSoup Polska. 

  2. Dodaj Plan Adaptacji Cyfrowej do koszyka i przejdź przez proces zamówienia. 

  3. Po finalizacji otrzymasz materiał na swój adres e-mail i możesz od razu zacząć z niego korzystać. 

🔗 Aby pobrać Plan Adaptacji Cyfrowej, przejdź tutaj.  

 

  • autor: Zespół TechSoup Polska

Izba Regionalna zaprasza na spotkanie z tradycją

Towarzystwo Miłośników Kujaw

Izba Regionalna

 zaprasza na "XII spotkania z tradycją"

czwartek 10 kwietnia

 godz. 10:00

  • autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
  • Plakat promujący wydarzenie

Życzenia z okazji Światowego Dnia Zdrowia oraz Dnia Pracownika Służby Zdrowia

Dziś (poniedziałek, 7 kwietnia) przypada Światowy Dzień Zdrowia i Dzień Pracownika Służby Zdrowia. To święto, które przypomina nam jak cennym darem jest zdrowie oraz jak ważną rolę pełnią osoby, które o zdrowie się troszczą i niosą pomoc chorym.

Z tej okazji wszystkim Pracownikom naszego szpitala, zarówno personelowi medycznemu, jak i pracownikom administracji i obsługi, a także Pacjentom składamy najserdeczniejsze życzenia wielu sił, zdrowia oraz wszelkiej pomyślności.

  • autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
  • Życzenia z okazji Światowego Dnia Zdrowia od starosty radziejowskiego

Ogólnopolska wystawa malarska "Beatlesi - inne spojrzenie"

Biuro Organizacyjne Międzyregionalnego Programu "Derby Artystyczne" w związku z przygotowaniem i realizacją Ogólnopolskiej wystawy malarstwa dla młodzieży szkół średnich p.t. "Beatlesi - inne spojrzenie", która odbędzie się w czerwcu w Chrzanowie w ramach Programu oraz Projektu Artystycznego "John Lennon i inni..." – zaprasza młodzież szkół średnich do udział w pierwszej o takim charakterze wystawie w Polsce, połączonej z konkursem.

Wystawa prezentowana będzie przez okres ponad 2,5 miesiąca czasu, w przestrzeniach wystawienniczych nowoczesnego obiektu Miejskiej Biblioteki Publicznej.

W załączonym piśmie  podane są podstawowe informacje oraz linki do strony informacyjnej o wystawie, gdzie do pobrania są wszystkie niezbędne druki informacyjne i zgłoszeniowe.

Dla uczestników wystawy i konkursu, organizatorzy przygotowali ciekawe nagrody.

Kontakt w przedmiotowej: Producent Programu - Biuro tel. +48 733-572-568,
e-mail: derby.arty-plus@o2.pl

Link:

- strona informacyjna o wystawie:  www.derby.arte.info.pl/wystawamlodziezy

  • autor: Biuro Organizacyjne Programu "Derby Artystyczne"

Zbuduj swoją przyszłość zawodową z Uniwersytetem Sukcesu!

Fundacja Digital University już po raz 7. zaprasza kobiety w wieku 18-25 lat znajdujące się w trudnej sytuacji osobistej lub materialnej do udziału w stypendialnym programie Uniwersytet Sukcesu. W ramach inicjatywy zapewniane jest kompleksowe wsparcie, które umożliwia zdobycie perspektywicznych umiejętności oraz pewności siebie na rynku pracy.

Co oferuje program?

✅Tygodniowy camp wakacyjny – intensywne warsztaty rozwijające umiejętności interpersonalne i motywacyjne, sprzyjające budowaniu pewności siebie i nawiązywaniu wartościowych kontaktów.

✅ Indywidualne doradztwo HR – wsparcie w tworzeniu profesjonalnego CV i profilu na LinkedIn, przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych oraz budowanie marki osobistej.

✅ Mentoring 1:1 – możliwość współpracy z doświadczonymi ekspertami i ekspertkami, którzy pomagają wyznaczyć ścieżkę kariery i rozwijać kluczowe kompetencje.

✅ Kurs praktycznego wykorzystania AI – 30 godzin szkoleniowych, dzięki którym uczestniczki nauczą się, jak wykorzystywać sztuczną inteligencję w analizie danych, tworzeniu treści, grafice, marketingu i automatyzacji procesów.

Celem UniwersytetSukcesu jest nie tylko przekazanie teoretycznej wiedzy, ale przede wszystkim wyposażenie uczestniczek w praktyczne kompetencje przyszłości, które zwiększają ich szanse na zatrudnienie w dynamicznie zmieniającym się świecie.

📅 Rekrutacja trwa do 31 maja 2025 r.

💻 Szczegółowe informacje i formularz zgłoszeniowy: www.uniwersytetsukcesu.com 

  • autor: Fundacja Digital University

Przerwa w dostawie energii elektrycznej

W dniu 25.04.2025  w godz.  12.30 - 14.00

odbiorcy zasilani ze stacji transformatorowej  BIEGANOWO 4

 

  • autor: Tadeusz Domański Inżynier ds. Zarządzania Usługami Sieciowymi

Plebiscyt “Kobiety z pasją” - wyróżniamy wyjątkowe, aktywne i lokalnie zaangażowane kobiety z niepełnosprawnościami

Uniwersytety WSB Merito, Uniwersytet Dolnośląski DSW, Collegium Civitas oraz Stowarzyszenie Akcja Zdrowie, we współpracy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych organizują Plebiscyt „KOBIETY Z PASJĄ”. 

Cel Plebiscytu: dla kogo i dlaczego? 

Celem Plebiscytu jest wyróżnienie wyjątkowych kobiet z niepełnosprawnościami, które wykorzystują swój potencjał, stając się aktywnymi i sprawczymi członkiniami naszego społeczeństwa.  

Chcemy pokazać i uhonorować kobiety, które dzięki podejmowanym przez siebie działaniom mają realny wpływ na swoje lokalne społeczności, wprowadzając w nich istotne i zauważalne zmiany. Kobiety, które z uwagi na swoją determinację i pasję, stają się wzorami do naśladowania, wnosząc do swojej pracy zawodowej i działalności społecznej unikatową wiedzę i perspektywę. 

Celem Plebiscytu jest promowanie kobiet, które wyróżniają się aktywnością, osiągając sukcesy w nauce, sztuce, biznesie, sporcie czy działalności społecznej.  

Gdzie odbywa się Plebiscyt i kto nas wspiera? 

Plebiscyt odbywa się w 9 województwach i zakończy się ogólnopolską galą finałową, która odbędzie się we wrześniu w Bydgoszczy.  

Honorowy patronat nad wydarzeniem na szczeblu ogólnopolskim objęli: Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - Pani dr Agnieszka Dziemianowicz–Bąk, Prezeska PFRON- Pani dr Małgorzata Lorek oraz Prezydent Bydgoszczy - Pan Rafał Bruski. 

Patronat medialny nad wydarzeniem objęli Program 3 Polskiego Radia i miesięcznik “Charaktery”. 

Kiedy, jak i kto może zgłosić kandydatkę do Plebiscytu?  

W okresie od 31 marca do 10 maja br., jednostki administracji rządowej i samorządowej, organizacje pozarządowe, media, placówki edukacyjne i osoby fizyczne, np. członkowie rodziny, przyjaciele, koledzy i koleżanki z pracy, mogą zgłaszać do udziału w Plebiscycie kandydatki, które ukończyły 18. rok życia.  

Kandydatki można zgłaszać w pięciu kategoriach: 

Nauka” - do tej kategorii warto zgłosić kandydaturę kobiety odnoszącej sukcesy w obszarze nauki;   

„Kultura i Sztuka” - kategoria, w której możemy wyróżnić kobiety działające w obszarze kultury i sztuki; 

 „Sport” - kategoria, do której można zgłaszać kobiety odnoszące sukcesy w obszarze sportu;  

„Działalność Społeczna” - kategoria, w której chcemy wyróżnić kobiety działające w organizacjach i instytucjach na rzecz osób niepełnosprawnych lub innych osób, albo przedsięwzięć społecznie użytecznych;  

„Biznes” - kategoria, do której warto zgłosić kobiety pracujące zawodowo, wyróżniające się swoją aktywnością w środowisku pracy.  

W jaki sposób zgłaszać kandydatkę? 

W celu zgłoszenia kandydatki należy: 

  1. Zapoznać się z regulaminem Plebiscytu i upewnić, że nasza kandydatka spełnia wszystkie wymogi w nim zawarte, by móc zostać zgłoszoną do Plebiscytu, w tym przede wszystkim miejmy pewność, że ma ukończone 18 lat i posiada aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne. 
  2. Wybrać jedną z pięciu kategorii, do której chcielibyśmy zgłosić naszą kandydatkę. 
  3. Wypełnić niezbędne dokumenty, o których wspomina Regulamin tj.: 
  • Formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1 do Regulaminu),  
  • Zgoda kandydatki na udział w Plebiscycie (załącznik nr 2 do Regulaminu), 
  • Zgoda kandydatki na wykorzystanie wizerunku (załącznik nr 3 do Regulaminu) 
  1. Dołączyć do zgłoszenia:  

-   poświadczenia dot. osiągnięć (np. dyplomy, wyróżnienia etc.);  

- zdjęcia kandydatki: max 2 szt., format jpg, wielkość do 2MB, wymiar min.1000x700px;  

- aktualne orzeczenie o niepełnosprawności. 

5. Wysłać zgłoszenie drogą e-mailową lub tradycyjną pocztą na adres Biura Plebiscytu (Organizatora) wskazany w Regulaminie Plebiscytu danego województwa.  

Spośród nadesłanych zgłoszeń, kapituły w terminie do 20 maja br. wybiorą laureatki wojewódzkich Plebiscytów. Wybór następuje większością głosów. Każdy z lokalnych Plebiscytów wieńczy gala, podczas której wręczone będą wyróżnienia. O wyróżnieniu i terminie gali będzie informować wojewódzkie Biuro Plebiscytu.   

Laureatki wszystkich wojewódzkich Plebiscytów zostaną zaproszone we wrześniu do Bydgoszczy, gdzie odbędzie się ogólnopolska gala finałowa. Podczas tej uroczystości, spośród wszystkich laureatek, w wyżej wymienionych kategoriach zostaną wyłonione laureatki ogólnopolskiego Plebiscytu. 

Wszystkie dodatkowe informacje i procedury związane z Plebiscytem, zamieszczone są w regulaminie Plebiscytu, który jest dostępny tutaj:

https://www.merito.pl/torun/aktualnosci/wspolnie-z-pfron-i-stowarzyszeniem-akcja-zdrowie-oglaszamy-plebiscyt-kobiety-z-pasja

 

  • autor: Beata Celebucka

Wesołego Alleluja!

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych składamy najserdeczniejsze życzenia.

Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,

 pełnych wiary, nadziei i miłości.

Radosnego, wiosennego nastroju,

serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół

oraz wesołego Alleluja.

  • autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie
  • Życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych

Ostrzeżenie meteorologiczne

Zjawisko: Burze

ważność: od godziny 16:00 dnia 18.04.2025 do godziny 01:00 dnia 19.04.2025r.

Prawdopodobieństwo: 80%

Przebieg: Prognopzowane są burze, którymi miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu do 25 mm oraz porywy wiatru do 80 km/h. Lokalnie grad. 

  • autor: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni

IX Sesja Rady Powiatu w Radziejowie VII kadencji

29 kwietnia 2025 r. o godz. 10:00 odbędzie się IX Sesja Rady Powiatu w Radziejowie VII kadencji w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Radziejowie. 

Porządek obrad

 

1.       Sprawy organizacyjne:

a)      Hymn państwowy, otwarcie posiedzenia i powitanie,

b)      ustalenie quorum,

c)      przyjęcie porządku obrad,

d)      przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady.

2.       Sprawozdanie Starosty z prac Zarządu między sesjami.

3.       Zapytania i uwagi.

4.       Sprawozdanie Przewodniczących z prac komisji.

5.       Dyskusja.

6.       Sprawozdanie z działalności i efektów pracy PCPR w Radziejowie w 2024 r. oraz zestawienie potrzeb w zakresie systemu pieczy zastępczej:

a)    informacja z działalności Domu Pomocy Społecznej w Piotrkowie Kujawskim za rok 2024 i I kw. 2025 wraz z wykonaniem potrzeb na 2025 r.,

b)    informacja z działalności Środowiskowego Domu Samopomocy w Radziejowie za rok 2024 wraz z wykonaniem potrzeb na rok 2025,

c)    informacja z działalności Zakładu Aktywności Zawodowej w Radziejowie.

d)    informacja z działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w Nowej Wsi w roku 2024,

e)    informacja z działalności Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

7.       Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2024.

8.       Przerwa.

9.       Podjęcie uchwał w sprawie:

a)        rozpatrzenia skargi na Starostę Radziejowskiego (DRUK 68),

b)        zmian w budżecie Powiatu Radziejowskiego na 2025 rok (DRUK 69),

c)        zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Radziejowskiego na lata 2025– 2029 (DRUK 70).

10.   Interpelacje i zapytania radnych.

11.   Wolne wnioski.

12.   Zakończenie sesji.

  • autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie

Powiat Radziejowski realizuje projekt „Dostawa i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej dla Zespołu Szkół Mechanicznych w Radziejowie"

j+6kYylMhv17QAAAABJRU5ErkJggg==

 

Powiat Radziejowski realizuje projekt pn. „Dostawa i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej o mocy 49,98 kW dla Zespołu Szkół Mechanicznych, ul. Kościuszki 58, 88-200 Radziejów”.

Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału energii ze źródeł odnawialnych w produkcji energii na obszarze Powiatu Radziejowskiego. Przyczyni się to przede wszystkim do zmniejszenia emisji szkodliwych gazów i pyłów do środowiska. 

Planowanymi produktami realizacji projektu będą:

Liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii elektrycznej z OZE – 1 szt.

Planowanymi rezultatami realizacji projektu będą:

Produkcja energii elektrycznej z nowo wybudowanej instalacji PV – 46,28 MWhe/rok

Dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (MWe) – 0,04998

Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (CI34) – 37,58 tony równoważnika CO2/rok

 

Zadania realizowane w ramach przedsięwzięcia:

1. Dostawa i montaż mikroinstalacji z nadzorem inwestorskim.

2. Promocja projektu.

Koszt całkowity realizowanego przedsięwzięcia: 113 337,50 zł.

           

Inwestycja została sfinansowana pożyczką udzieloną przez KPFR Sp. z o.o. w Toruniu ze środków będących w dyspozycji Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

wGAHpIAHNFnmwAAAABJRU5ErkJggg==2du0kgiJwAAAABJRU5ErkJggg==

 

  • autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie

Powiat Radziejowski realizuje projekt „Dostawa i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej dla ZSRCKU im. Ziemi Kujawskiej w Przemystce"

j+6kYylMhv17QAAAABJRU5ErkJggg==

Powiat Radziejowski realizuje projekt pn. „Dostawa i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej o mocy 49,98 kW dla Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Ziemi Kujawskiej w Przemystce”.

Głównym celem realizacji projektu jest zwiększenie udziału energii ze źródeł odnawialnych w produkcji energii na obszarze Powiatu Radziejowskiego. Przyczyni się to przede wszystkim do zmniejszenia emisji szkodliwych gazów i pyłów do środowiska.

Planowanymi produktami realizacji projektu będą:

Liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii elektrycznej z OZE – 1 szt.

Planowanymi rezultatami realizacji projektu będą:

- Produkcja energii elektrycznej z nowo wybudowanej instalacji PV – 49,52 MWhe/rok;

- Dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (MWe) –

0,04998;

- Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (CI34) – 40,21 tony równoważnika

CO2/rok.

 

Zadania realizowane w ramach przedsięwzięcia:

1. Dostawa i montaż mikroinstalacji wraz z nadzorem inwestorskim.

2. Promocja projektu.

Koszt całkowity realizowanego przedsięwzięcia: 129 537,50 zł.

Inwestycja została sfinansowana pożyczką udzieloną przez KPFR Sp. z o.o. w Toruniu ze środków będących w dyspozycji Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

wGAHpIAHNFnmwAAAABJRU5ErkJggg==2du0kgiJwAAAABJRU5ErkJggg==

 

  • autor: Starostwo Powiatowe w Radziejowie

Ostrzeżenie meteorologiczne

Zjawisko: Przymrozki

Ważność: od godziny 02:00 dnia 26.04.2025r. do godziny 06:30 dnia 27.04.2025r. 

Przebieg: Prognozowany jest lokalnie spadek temperatury powietrza do około -1 stopni C, przy gruncie do -3 stopni C.

 

  • autor: Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni

ZUS będzie zamknięty 2 maja – planuj wizytę w innym terminie

W piątek, 2 maja 2025 roku, wszystkie placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą zamknięte. Tego dnia nie będzie również można skorzystać z pomocy konsultantów infolinii ZUS.

Nie warto odkładać wizyty w placówce Zakładu na ostatnią chwilę. W przypadku spraw niecierpiących zwłoki należy pamiętać, że ZUS będzie zamknięty dla klientów w najbliższy piątek. 2 maja 2025 roku to dzień wolny od pracy dla pracowników ZUS-u za dzień świąteczny przypadający w sobotę, 3 maja – informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Zakład przypomina, że wiele spraw można załatwić bez wychodzenia z domu korzystając z Platformy Usług Elektronicznych PUE/eZUS, która jest dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Na PUE/eZUS można m.in.: złożyć wnioski i dokumenty, sprawdzić informacje o ubezpieczeniach i świadczeniach, skorzystać z kalkulatora emerytalnego, generować zaświadczenia z danymi z ZUS-u, czy umówić się na e-wizytę z ekspertem Zakładu  – dodaje rzeczniczka.

 

  • autor: Krystyna Michałek regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim

 Informujemy, że w dniu 2 maja 2025 r. (piątek) Starostwo Powiatowe w Radziejowie będzie nieczynne.