Treść
» Zajęcia w ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” przeprowadzone w miesiącu czerwcu 2015 r.
Zadanie 1 Zajęcia pozalekcyjne/pozaszkolne z zakresu nauk matematyczno – przyrodniczych, języków obcych oraz ICT :
Gimnazjum Witowo – 2 h,
Gimnazjum Topólka – 381 h,
Gimnazjum Dobre – 6 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 30 h,
ZS RCKU – 4 h ICT,
Zespół Szkół i Placówek – 72 h (w tym 3 h ICT),
Razem 152 h.
Zadanie 2 Realizacja ścieżek edukacyjnych :
Gimnazjum Witowo – 4 h
Gimnazjum Topólka – 12 h,
Gimnazjum Osięciny – 6 h,
Zespół Szkół i Placówek – 10 h,
Gimnazjum Radziejów – 3 h.
Razem 35 h.
Wyjazdy i wycieczki:
W ramach wyjazdów do miejsc o znaczeniu historycznym:
uczniowie ZSRCKU w Przemystce wyjechali do Golubia – Dobrzynia i Brodnicy (Szlak Gotycki), natomiast uczniowie Gimnazjum w Dobrem wyjechali do Kruszwicy.
W ramach edukacji ekologicznej uczniowie Gimnazjum w Osięcinach zwiedzili Nadgoplański Park Tysiąclecia.
W ramach spotkań z biznesem odbyły się wykłady lokalnych przedsiębiorców w Gimnazjum w Radziejowie, Gimnazjum w Piotrkowie Kujawskim, Zespół Szkół i Placówek w Radziejowie – SOSW, Gimnazjum w Osięcinach.
W ramach spotkań z historią i tożsamością regionalną odbyły się wykłady historyków w Gimnazjum w Osięcinach, Zespół Szkół i Placówek w Radziejowie (LO i PGP) – 4 wykłady.
W ramach spotkań dot. tożsamości regionalnej i przynależności kulturowej odbyły się wykłady w Zespół Szkół i Placówek w Radziejowie – SOSW – 3 wykłady, w ramach spotkań z historią odbyły się wykłady w Zespół Szkół i Placówek w Radziejowie – SOSW – 3 wykłady.
W miesiącu lipcu 2015 r. podpisano umowę z drukarnią w celu wydania Publikacji o Powiecie Radziejowskim. Przygotowane przez uczniów biorących udział w zajęciach Tworzenia publikacji o Powiecie Radziejowskim materiały zostały zebrane i opracowane pod względem redakcyjnym oraz przekazane do drukarni.
Łącznie w okresie realizacji projektu przeprowadzonych zostało 1 902 h zajęć oraz 88 h wykładów w ramach spotkań z biznesem, historią i tożsamością regionalną oraz przynależnością kulturową, ekologią.
Odbyło się 21 wyjazdów do instytucji kultury, 10 wizyt w przedsiębiorstwach, 7 wyjazdów do miejsc historycznych oraz 9 wyjazdów związanych edukacją ekologiczną.
Zadanie 3 Doradztwo edukacyjno – zawodowe :
Gimnazjum Topólka – 7 h,
Zespół Szkół i Placówek – 4 h,
Razem 11 h.
Zadanie 4 Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
Gimnazjum Topólka – 17 h,
ZS RCKU – 5 h,
Zespół Szkół i Placówek – 71 h (w tym 10 h ICT),
Gimnazjum Radziejów – 5 h.
Razem 98 h.
Zadanie 5 Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych :
Gimnazjum Witowo – 26 h,
Gimnazjum Dobre – 6 h,
Zespół Szkół i Placówek – 4 h zajęć sportowych),
Gimnazjum Radziejów – 15 h.
Razem 51 h.
» Zajęcia w ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” przeprowadzone w okresie od 1 marca do 31 maja 2015 r.
Zadanie 1 Zajęcia pozalekcyjne/pozaszkolne z zakresu nauk matematyczno – przyrodniczych, języków obcych oraz ICT :
Gimnazjum Witowo – 23 h,
Gimnazjum Topólka – 231 h,
Gimnazjum Dobre – 94 h,
Gimnazjum Osięciny – 49 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 289 h,
ZS RCKU – 118 h (w tym 10 h ICT),
Zespół Szkół i Placówek – 312 h (w tym 46 h ICT),
Gimnazjum Radziejów – 86 h.
Razem 1202 h.
Zadanie 2 Realizacja ścieżek edukacyjnych :
Gimnazjum Witowo – 19 h (odbył się wykład lokalnego historyka realizowany w ramach spotkań z historią i tożsamością regionalną oraz spotkanie z biznesem),
Gimnazjum Topólka – 101 h (odbyło się spotkanie z przedsiębiorcą),
Gimnazjum Dobre – 94 h (odbyły się 4 wykłady lokalnego historyka ),
Gimnazjum Osięciny – 78 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 97 h,
ZS RCKU – 39 h,
Zespół Szkół i Placówek – 146 h,
Gimnazjum Radziejów – 53 h (odbyło się spotkanie z historykiem ).
Razem 627 h.
Wyjazdy i wycieczki:
1) Przedsiębiorczość:
Uczniowie ZS RCKU wyjechali do przedsiębiorstwa w Mogilnie,
Uczniowie Gimnazjum w Radziejowie wyjechali do przedsiębiorstwa w Kruszwicy,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek – SOSW w Radziejowie wyjechali do przedsiębiorstwa w Koronowie – pracownia garncarska,
Uczniowie Gimnazjum w Radziejowie wyjechali do przedsiębiorstwa w Kruszwicy,
Uczniowie Gimnazjum w Dobrem odwiedzili 3 przedsiębiorstwa w Gminie Dobre ,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek – SOSW w Radziejowie wyjechali do Zakładu Sadowniczo – Produkcyjnego w Morzycach,
2) Ekologia:
Uczniowie Gimnazjum w Witowie zwiedzili elektrownię we Włocławku,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek – SOSW wyjechali do Ośrodka Edukacji Ekologicznej mieszczącego się w Barbarce prowadzona przez Stowarzyszenie Tilia w Toruniu,
Uczniowie Gimnazjum w Radziejowie wyjechali do przedsiębiorstwa Saniko w Machnaczu,
Uczniowie Gimnazjum w Dobrem obejrzeli wysypisko w Byczynie – 2 wyjazdy,
Uczniowie ZS RCKU wyjechali do Zbiczna – Gospodarstwo i Wytwórnia Ekologiczna,
3) Miejsca historyczne:
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek – SOSW w Radziejowie wyjechali do Torunia – Teatr Baj Pomorski,
Uczniowie Gimnazjum w Radziejowie wyjechali do Grudziądza,
Uczniowie Gimnazjum w Dobrem wyjechali do Płowiec,
Uczniowie Gimnazjum w Piotrkowie Kujawskim wyjechali do Kruszwicy i Strzelna,
Uczniowie Gimnazjum w Radziejowie wyjechali do Torunia – Fort IV,
4) Wyjazdy kulturalne:
Uczniowie Gimnazjum w Dobrem wyjechali do Torunia – Planetarium i kino,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek – SOSW w Radziejowie wyjechali do Torunia – Muzeum Piernika,
Uczniowie Gimnazjum w Osięcinach wyjechali do Włocławka – Teatr Impresaryjny,
Uczniowie Gimnazjum w Piotrkowie Kujawskim wyjechali do Torunia – Centrum Sztuki Współczesnej,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek w Radziejowie wyjechali do Bydgoszczy – Filharmonia,
Uczniowie ZS RCKU wyjechali do Torunia – Toruński Festiwal Nauki i Sztuki,
Uczniowie Gimnazjum w Dobrem wyjechali do Torunia – teatr,
Uczniowie ZS RCKU wyjechali do Bydgoszczy,
Uczniowie Gimnazjum w Piotrkowie Kujawskim wyjechali do Płocka – teatr,
Uczniowie Gimnazjum w Witowie wyjechali do Teatru w Toruniu,
Uczniowie Gimnazjum w Osięcinach wyjechali do Włocławka – Teatr Impresaryjny,
Uczniowie Gimnazjum w Radziejowie wyjechali do Teatru w Toruniu,
Uczniowie Gimnazjum w Radziejowie wyjechali do Opery w Bydgoszczy,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek w Radziejowie wyjechali do Bydgoszczy – Opera,
Uczniowie Gimnazjum w Dobrem wyjechali do Opery w Bydgoszczy,
Uczniowie Gimnazjum w Witowie wyjechali do Opery w Bydgoszczy,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek w Radziejowie wyjechali do Teatru do Torunia – 2 wyjazdy,
Uczniowie Zespołu Szkół i Placówek – SOSW w Radziejowie wyjechali do Kruszwicy,
Uczniowie ZS RCKU wyjechali Szlakiem Piastowskim do Kruszwicy, Inowrocławia i Biskupina.
Zadanie 3 Doradztwo edukacyjno – zawodowe :
Gimnazjum Topólka – 31 h,
Zespół Szkół i Placówek – 22 h,
Gimnazjum Radziejów – 43 h.
Razem 96 h.
Zadanie 4 Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
Gimnazjum Topólka – 151 h,
Gimnazjum Dobre – 4 h,
Gimnazjum Osięciny – 39 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 12 h,
ZS RCKU – 48 h,
Zespół Szkół i Placówek – 212 h (w tym 29 h ICT),
Gimnazjum Radziejów – 108 h.
Razem 574 h.
Zadanie 5 Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych :
Gimnazjum Witowo – 26 h,
Gimnazjum Dobre – 41 h,
Zespół Szkół i Placówek – 122 h (w tym 88 h sportowych),
Gimnazjum Radziejów – 51 h.
Razem 240 h.
» Zajęcia w ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” przeprowadzone w okresie od 01.12.2014 r.do 28.02.2015 r.
Zadanie 1 Zajęcia pozalekcyjne/pozaszkolne z zakresu nauk matematyczno – przyrodniczych, języków obcych oraz ICT :
Gimnazjum Witowo – 62 h,
Gimnazjum Topólka – 249 h,
Gimnazjum Dobre – 96 h,
Gimnazjum Osięciny – 68 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 253 h,
ZS RCKU – 88 h (w tym 14 h ICT),
Zespół Szkół i Placówek – 331 h (w tym 40 h ICT),
Gimnazjum Radziejów – 278 h.
Razem 1425 h.
Zadanie 2 Realizacja ścieżek edukacyjnych :
Gimnazjum Witowo – 31 h (odbył się wykład lokalnego historyka realizowany w ramach spotkań z historią i tożsamością regionalną),
Gimnazjum Topólka – 138 h (odbył się wykład lokalnego historyka realizowany w ramach spotkań z historią i tożsamością regionalną),
Gimnazjum Dobre – 73 h,
Gimnazjum Osięciny – 63 h (odbył się wykład lokalnego historyka dot. ważnych wydarzeń historycznych w regionie realizowany w ramach spotkań z historią i tożsamością regionalną oraz w ramach spotkań z biznesem UP uczestniczyli w wykładzie przedstawiciela Ośrodka Hodowli Zarodowej z Osięcin),
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 95 h,
ZS RCKU – 44 h,
Zespół Szkół i Placówek – 197 h,
Gimnazjum Radziejów – 187 h.
Razem 828 h.
Zadanie 3 Doradztwo edukacyjno – zawodowe :
Gimnazjum Topólka – 25 h,
Zespół Szkół i Placówek – 10 h,
Razem 35 h.
Zadanie 4 Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze :
Gimnazjum Topólka – 149 h,
Gimnazjum Dobre – 23 h,
Gimnazjum Osięciny – 42 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 36 h,
ZS RCKU – 27 h,
Zespół Szkół i Placówek – 222 h (w tym 26 h ICT),
Gimnazjum Radziejów – 239 h.
Razem 738 h.
Zadanie 5 Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych :
Gimnazjum Topólka – 149 h,
Gimnazjum Dobre – 23 h,
Gimnazjum Osięciny – 42 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 36 h,
ZS RCKU – 27 h,
Zespół Szkół i Placówek – 222 h (w tym 26 h ICT),
Gimnazjum Radziejów – 239 h.
Razem 738 h.
» W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” w okresie od 1 września do 30 listopada 2014 r. przeprowadzono następujące zajęcia:
Zadanie 1 Zajęcia pozalekcyjne/pozaszkolne z zakresu nauk matematyczno – przyrodniczych, języków obcych oraz ICT :
Gimnazjum Witowo – 33 h,
Gimnazjum Topólka – 238 h,
Gimnazjum Dobre – 93 h,
Gimnazjum Osięciny – 4 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 201 h,
ZS RCKU – 52 h,
Zespół Szkół i Placówek – 231 h,
Gimnazjum Radziejów – 77 h.
Razem 929 h.
Zadanie 2 Realizacja ścieżek edukacyjnych :
Gimnazjum Witowo – 36 h,
Gimnazjum Topólka – 102 h,
Gimnazjum Dobre – 2 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 48 h,
ZS RCKU – 47 h,
Zespół Szkół i Placówek – 96 h,
Gimnazjum Radziejów – 37 h.
Razem 368 h
Zadanie 3 Doradztwo edukacyjno – zawodowe :
Gimnazjum Topólka – 23 h,
Zespół Szkół i Placówek – 8 h,
Razem 31 h.
Zadanie 4 Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze :
Gimnazjum Topólka – 148 h,
Gimnazjum Dobre – 44 h,
Gimnazjum Osięciny – 18 h,
Gimnazjum Piotrków Kujawski – 29 h,
ZS RCKU – 40 h,
Zespół Szkół i Placówek – 129 h,
Gimnazjum Radziejów – 72 h.
Razem 480 h.
Zadanie 5 Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych :
Gimnazjum Witowo – 46 h,
Gimnazjum Dobre – 19 h,
ZS RCKU – 34 h,
Zespół Szkół i Placówek – 167 h,
Gimnazjum Radziejów – 22 h.
Razem 288 h.
» ZSiP w Radziejowie
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Zespołu Szkół i Placówek w Radziejowie zakupiono 2 laptopy z oprogramowaniem, 2 wizualizery, 4 tablety, 2 wieże stereofoniczne oraz mikrofony. Poniższe zdjęcia przedstawiają wykorzystanie sprzętu na zajęciach.
Wyposażono także pracownię garncarską w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym.
» Publiczne Gimnazjum w Witowie
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Publicznego Gimnazjum w Witowie zakupiono projektor multimedialny z ekranem oraz laptop z oprogramowaniem. Poniższe zdjęcia przedstawiają wykorzystanie sprzętu na zajęciach.
» Publiczne Gimnazjum w Topólce
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Publicznego Gimnazjum w Topólce zakupiono 2 tablice interaktywne, 5 magnetofonów, projektor multimedialny z ekranem oraz laptop z oprogramowaniem. Poniższe zdjęcia przedstawiają wykorzystanie sprzętu na zajęciach.
» ZS RCKU w Przemystce
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Przemystce zakupiono 10 zestawów komputerowych (jednostka centralna, mysz, klawiatura, monitor) z oprogramowaniem, rzutnik z wieszakiem oraz ekran do projektora, jak również drukarkę . Poniższe zdjęcia przedstawiają wykorzystanie sprzętu na zajęciach.
» Publiczne Gimnazjum w Piotrkowie Kujawskim
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Publicznego Gimnazjum w Osięcinach zakupiono laptop z oprogramowaniem oraz projektor multimedialny.
» Publiczne Gimnazjum w Osięcinach
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Publicznego Gimnazjum w Osięcinach zakupiono laptop z oprogramowaniem oraz projektor multimedialny.
» Publiczne Gimnazjum nr 1 w Radziejowie
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Publicznego Gimnazjum nr 1 w Radziejowie zakupiono zestaw multimedialny składający się z laptopa, projektora z uchwytem oraz ekranu ściennego.
» Publiczne Gimnazjum w Dobrem
W ramach projektu „Wiedza moją przyszłością” Poddziałanie 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dla Publicznego Gimnazjum w Dobrem zakupiono laptop z oprogramowaniem oraz wielofunkcyjne urządzenie drukujące.
» Materiały dydaktyczne i promocyjne
Każda uczennica i uczeń biorący udział w projekcie „Wiedza moją przyszłością” otrzymał torbę na dokumenty, teczkę skrzydłową z rzepem, kołozeszyt 100 kartkowy formatu A4, kolorowe zakreślacze, zestaw piśmienniczy (długopis i ołówek) oraz pendrive o pojemności 8 GB.
» „Wiedza moją przyszłością”.
Powiat Radziejowski w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego: Miasto Radziejów, Miasto i Gmina Piotrków Kujawski oraz Gminami: Bytoń, Dobre, Osięciny, Topólka będzie realizować w 10 szkołach i placówkach prowadzących kształcenie ogólne projekt „Wiedza moją przyszłością”.
Cel główny projektu:
Zmniejszenie dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych 908 uczniów (475 dziewcząt i 433 chłopców) z terenu Powiatu Radziejowskiego oraz podniesienie jakości procesu kształcenia poprzez wdrożenie programów rozwojowych w 10 szkołach i placówkach prowadzących kształcenie ogólne w terminie do 30.06.2015 r.
W ramach projektu zaplanowane zostały następujące rodzaje wsparcia:
- Zajęcia pozalekcyjne/pozaszkolne z zakresu nauk matematyczno – przyrodniczych, języków obcych oraz ICT
- Realizacja ścieżek zajęć edukacyjnych z zakresu:
- edukacji ekologicznej m.in.: poszanowania przyrody i zasobów naturalnych, źródeł energii odnawialnej, systemów segregacji śmieci, efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych, produkcji ekologicznej ukierunkowujące na możliwości zatrudnienia w sektorach związanych z „zieloną gospodarką” poprzez np.: wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach z branży odnawialnych źródeł energii, wizyty w sortowniach odpadów;
- przedsiębiorczości (żywe lekcje przedsiębiorczości, wizyty w przedsiębiorstwach przybliżające możliwość poznania specyfiki pracy w różnych branżach, zawodach, spotkania z biznesem w celu wskazywania pozytywnych wzorców w zakresie podejmowania własnej działalności gospodarczej);
- rozwoju kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej (kultury ogólnej) odnoszącej się m.in. do sztuki, muzyki, teatru, sztuki wizualizacji literatury itp., w tym wykorzystanie oferty ośrodków i instytucji kultury (wyjazdy do teatrów, opery, muzeów, zajęcia teatralne, muzyczne, taneczne);
- tożsamości regionalnej i wychowania patriotycznego (wycieczki do miejsc o znaczeniu historycznym (Biskupin, Płowce, Kruszwica itp.), żywe lekcje historii)
- Doradztwo edukacyjno – zawodowe (dotyczyć będzie wyboru dalszych kierunków kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem nauk ścisłych i technicznych, uwzględniające potrzeby rynku pracy)
- Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze (zadanie obejmuje m.in. przygotowanie do egzaminów gimnazjalnych i maturalnych dla uczniów osiągających słabe wyniki w nauce. Będą to zajęcia mające pomóc uświadomić uczennicom/uczniom potrzebę i możliwość rozwoju, wskazywać na wartości tj. zdrowie, wiedza, wysoka sprawność fizyczna);
- Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem uczennic i uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego)
Projekt „Wiedza moją przyszłością” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
Wartość projektu: 1 176 349,98 zł
Dofinansowanie: 999 897,48 zł
Wkład własny: 176 452,50 zł (udostępnianie sal dydaktycznych)